Benvolguda familia,
En Pep segueix amb les seves aficions. Com sabeu, de ben petit ja li agradaven els cotxes. Durant la seva jovnetut havia anat a veure algunes curses al Circuit de Montjuic i algun rally. També havia anat a veure algunes curses de muntanya o com en deien aleshores, "Subida en cuesta": Rabassada, Montseny, Montserrat, Coll d'Estenalles (La Mata), entre d'altres.
Una de les carreres que recorda en Pep amb més carinyo era la Pujada a la Mata, que es va celebrar entre els anys 1971 i 1977.
L'Escuderia MATHC (Motor Atletic Hockey Club) ha recuperat aquesta prova, que premia la regularitat i no la velocitat i enguany organitza la 5a edició.
Puntuable per la Copa Catalana de Regularitat i amb un itinerari de 225 km, en l'edició d'aquest any, s'ha celebrat el passat dissabte 19 d'octubre. S'han inscrit 34 vehicles distribuits en tres categories: Historics (1950-1971), Clàssics (1972-1986) i Youngtimers (1987-1993). Tambe s'ha afecgit la categoria Legend per als vehicles més moderns.
En l'edició d'enguany el recorregut estava dividit en dues Seccions i 11 trams controlats i es feia per les carretares obertes del Parc de Sant Llorenç del Munt, el Bages, Osona i els dos Vallesos.
Doncs en Pep, que ja va participar en aquesta prova l'anterior edició amb un Alfa Romeo GTV fabricat l'any 1986, ha tornar aquest any amb el mateix vehicle, aquesta vegada amb el dorsal número 13.
Afortunadament la majoria de carreteres son conegudes per la majoria dels participants: Ctra de Terrassa a Talamanca, Rellinars, Ullastrell, Olsa de Montserrat, Monistrol de Calders, Moià, Sta Maria de l'Estany, St Feliu de Codines, St Llorenç Savall, Castellar del Vallés...
La principal dificultat de la prova consiteix en mantenir una velocitat constant, estableta per la organització i sempre inferior als 50 km/h, durnat els trams cronomatrats. Es penalitza per igual anar endarrerit com anar massa avançat. El guanyador de la prova és l'equip que acaba amb menys punts de penalització. De totes maneres el mes important és no equivocar-se en algun dels encreuaments que s'ha de superar.
Acabades les verificaciones administratives, l'Escuderia MATHC va organizar una sessió de formació per les persones que no estan familiaritzades amb el Rabbit Rally (aplicacio utilitzada per calcular temps i distàncies)
Després de superar les verificacions tècniques i estacionar els vehicles dins el parc tancat, abans de la sortira, es va celebrar un "briefing" on es donen els detalls d'ultima hora i les recomanacions de la organizació. Es molt important escoltar atentament els consells que es donen.
La sortida de la prova estava ubicada a les instal·lacions de l'ATHC a Can Salas. Els vehicles sortien de minut en minut en direcció al centre de Matadepera, on es feia la sortida oficial a les 13:30h.
Acabada la primera Secció amb 5 trans controlats, els vehicles participants tornaven a Can Salas i després d'un breu descans, tornaren a sortir per afrontar els 6 trams restants, alguns d'ells de nit.
Finalment els participants tornaven a Can Salas i s'ajuntaven al voltant d'una taula per sopar i compartir els moments viscuts, les emocions i les aneeèotes durant la prova.
Amb independència del resultat final el més important és participar i arribar sans i estalvis i disfrutar de l'experiència. Aixi va ser.
Tot una experiència que en Pep ja té ganes de repetir.
Salut i benzina
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada