Hola familia,
Com a introducció us haig d'aclarir el significat del terme "Barn Find". La Wikipedia diu el següent:
A classic car or motorcycle that has been discovered, often in derelict condition. The term comes from their tendency to be found in places such as barns and outbuildings where they have been stored for many years. The term usually applies to vehicles that are rare and valuable, and which are consequently of great interest to car collectors and enthusiasts despite their poor condition.
Es el somni dels romàntics enamorats dels cotxes antics...és el cas del Pep.
Tot va començar durant la tardor de 2016. Passejant pels carrers de Gandesa, capital de la Terra Alta, en Pep va passar per davant d'un taller mecànic.
El taller estava tancat, però darrera el vidre, el nostre protagonista va visualitzar la silueta d'un cotxe que semblava ser un Alfa Romeo. La veritat és que no estava gaire segur de la identitat del vehicle.
De tornada a casa, en Per va parlar amb un amic de la troballa. Es va plantejar la possibilitat d'intentar comprar-lo per restaurar-lo.
Gràcies a una noia de Gandesa, en Pep va poder conèixer el nom del propietari del taller i el seu número de telèfon. Una trucada posterior va confirmar que el cotxe es trobava en venda.
Una visita concertada va permetre afirmar que es tractava d'un Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0, fabricat l'any 1980. Una de les últimes unitats amb els paracops cromats.
El cotxe havia passsat la ITV l'any 2004 per darrera vegada, i des de llavors havia quedat arreconat dins el taller amb el motor desmuntat.
Un dels motius que van influir per tirar endavant l'operació era que la carrosseria es trobava en molt bon estat i els baixos del cotxe semblaven lliures de rovell.
Durant el mes de Març de 2017, es va realitzar la operació de compra-venda i el trasllat del vehicle, del motor i un conjunt de peces des de Gandesa a Terrassa. El cotxe es va carregar sobre una plataforma i el motor i les peces de recanvi dins una furgoneta.
Durant dos anys (Març 2017 - Març 2019) en Pep i el seu amic han estat treballant per retornar el "ferro" al seu estat original.
Una de les primeres feines va ser la neteja integral del cotxe per descobrir alguns detalls amagats per la mateixa bruticia.
Una part important de la feina va ser la recuperació del motor i la seva instal·lació dins el cotxe.
Es va substituir la bomba d'aigua, el radiador, el termostat, els manguitos, l'alternador, la bomba de benzina, la bateria...i algunes coses més.
Sense entrar en massa detalls tècnics, una de les feines que va portar més temps va ser la neteja dels carburadors dobles Dell'Orto i posterior posta a punt.
També el sistema de frens va donar molts mals de cap. Es van canviar els bombins, els flexibles, les juntes i es va tornejar un dels discs de frens de darrera.
Es van posar neumátics nous, llums davanters, raquetes parabrises i altres elements.
El Centro Documentazione Alfa Romeo va confirmar que aquesta unitat es va fabricar el 6 de febrer de 1980 i que va sortir d'Italia amb destinació Barcelona el 14 de febrer.
També es va confirmar que el color original del vehicle era el Rosso Alfa i l'interior de Velluto grigio lava. El motor que equipa l'Alfetta és l'original (matching number)
Una vegada acabat tot el procès, es va passar la ITV "sense problemes" i es va fer un rodatge d'uns 800 km per les carreteres del Vallès per descobrir possibles avaries i solucionar-les.
Es van desmontar els seients per arreglar algun descosit i tapar algun forat a la banqueta posterior produit per alguna cigarreta.
Una de les últimes operacions va ser portar el cotxe al pintor per deixar-lo en estat de revista.
El que es va fer va ser una restauració integral.
Finalment el resultat de la feina feta no deixa indiferent a les persones que valoren els clàssics.
La prova de foc va ser la participació d'aquest vehicle en el Clàssic Ral·li de la 14 Volta a Osona celebrada el passat 19 d'octubre, en la categoria RS (Regularitat Sport).
Com a cloenda dir que el vehicle va arribar al final del Rally sense inicidències. Una demostració de la bona feina feta. L'enhorabona als preparadors de la màquina i a tot l'equip de pilot/copilot.
Una nova etapa ha començat. Llarga vida a l'Alfetta !
Pep aquet cotxe estaria molt bé que participes al Ral.li Pujada a La Mata commemorant el 50 aniversari del MATHC.
ResponElimina