Hola familia,
En Pep ha decidit seguir recordant algunes dones que han fet història. En aquesta ocasió parlem de la història de l'automòbil.
Es tracta de Bertha Ringer, casada l'any 1872 amb en Karl Benz, reconegut com a inventor del primer automòbil que va patentar a Manheim (Alemania) el 1886.
La Bertha va néixer a Pforzheim (Baden - Württemberg) l'any 1849. El seu promès Karl Benz tenia un taller i gràcies a l'ajuda econòmica de Bertha va poder desenvolupar la primera patent d'automòbil.
El primer viatge en automòbil (1888)
El 5 d'agost de 1888, sense dir-ho a ningú i sense demanar permís al seu marit, va agafar un dels prototipus del Benz Motorwagen i va conduir dunant 108 km. D'aquesta manera es va convertir en la primera conductora de la història de l'automòbil.
En aquest viatge l'acompanyaven dos dels seus fills de 13 i 15 anys,
Bertha va sortir de Manheim a trenc d'alba i va arribar a casa de la seva mare a Pforzheim al vespre, on va notificar al seu marit l'èxit de seu viatge per telegrama. L'endemà va fer el viatge de tornada amb els seus fills.
Pero el viatge no va ser fàcil i va haver de superar nombroses dificultats. El combustible que utilitzava l'automòbil era la ligroïna (èter de petroli) que només estava disponible a l'apotecari, pel que es va aturar a Wiesloch per comprar el combustible a la farmacia (*) de la ciutat. Un ferrer va haver d'ajudar-la a reparar una cadena que s'havia trencat. Els frens també van haver de ser reparats, i en fer-ho la Bertha va inventar la guarnició de fre. També va haver d'utilizar una agulla llarga per netejar el tub de combustible, que s'havia bloquejat i aïllar un cable amb una lligacama.
En el camí diverses persones es van espantar per l'automòbil (carro sense cavalls) i el viatge va conseguir molt de ressó, que era un dels objectius de Bertha.
El viatge es va convertir en un esdeveniment clau en el desenvolupament tècnic de l'automòbil. La parella pionera va introduir diverses millores després d'aquesta primera experiència. Bertha va informar de tot el que havia succeït pel camí i va fer suggeriments importants, com ara la introducció d'una marxa addicional per pujar els turons i la guarnició de fre per millorar la potència de frenada.
De fet, tot i que el propòsit declarat del viatge era una visita a la seva mare, Bertha Benz tenia altres motius. El seu marit no havia tingui en compte la comercialització del seu invent de manera adequada i Bertha volia donar-li la confiança que les seves màquines tenien potencial i demostrar que l'automòbil, en el que tots dos havien invertit fortament, esdevindria un èxit financer quan s'haguès demostrat la seva utilitat al públic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada