Hola familia,
Com sabeu el Pep segueix amb interès el món de l'automòbil. De fet, s'hauria de dir que està més enfocat a la història de l'automòbil que als automòbils actuals.
I parlant d'històries, avui en tenim una de ben curiosa: quina relació podia tenir un compositor musical i un fabricant d'automòbils ?
Ens referim a dos italians: Giacomo Puccini i Vicenzo Lamcia
Giacomo Puccini (1858-1924)
Fou un dels més grans compositors d'òpera italians que visqueren entre el segle XIX i XX. Autor de conegudes òperes com: La Bohème (1896), Tosca (1900), Madama Butterfly (1904) i Turandot, que va deixar inacabada.
La fama li va portar una important fortuna i va poder fer realitat una de les seves aficions preferides, els cotxes. La llista d'automòbils que van passar per les seves mans és nombrosa. L'any 1901, aprofitant un viatge a Milà per supervisar la seva òpera Tosca va visitar la Fira i va quedar enamorat d'un preciós De Dion-Bouton de 5CV, una potencia notable per l'època.
A partir d'aquell moment, la passió del músic per disposar del darrer model d'automòbil es va fer obssessiva. El 1903 va canviar el De Dion-Bouton per un Clament Bayard de uns increïbles 11CV. Dos anys desprès va ser sustituit per un Sizaire et Naudin i poc després per un Isotta Fraschini de 30CV. L'any 1910 tenia un Fiat 501....i així cotxes i més cotxes fins que va morir l'any 1924.
Sabem que quan el mestre es posava al volant li agradava la velocitat. Va ser multat en nombrosoes ocasions per conducció temeraria i va tenir alguns accidents. El 25 de febrer de 1903, Puccini va resultar ferit de gravetat durant un viatge de nit a la carretera de Lucca a Torre del Lago. El cotxe va sortir de la carretera, va caure diversos metres i va bolcar. Puccini va quedar atrapat sota el vehicle, amb una fractura greu de la cama dreta i amb una part del cotxe pressionant sobre el seu pit. Un metge que va viure de prop l'escena de l'accident, junatament amb una altre persona van salvar la vida de Puccini. La lesió no va sanar bé i Puccini va estar sota tractament durant una quants mesos. Aquest fet va provocar l'endarreriment de l'apera Madama Butterfly.
Però Puccini volta anar a tot arreu amb el seu cotxe i també el volia fer servir per anar a caçar, una de les seves passions. Per aquest motiu, l'any 1919 va demanar al seu amic Vicenzo Lancia si li podia construir un vehicle per anar per la muntanya. Lancia va aceptar el repte i es va posar a treballar i amb tres mesos va construir el que es considera el primer vehicle tot terreny familiar de la història. Lancia va redissenyar i reforçar el xassis del que seria el futur Lancia Lambda. Va instal·lar rodes més compactes i resistents i va dissenyar un sistema de tracció integral a les 4 rodes i eixos articulats.
Vicenzo Lancia (1891-1937)
Durant els primers anys del segle XX, una de les marques importants en les competicions era la FIAT. El jove Vicenzo Lancia prova els cotxes i aviat s'incorpora a l'equip de carreres, perque és un pilot innat, compren per instint el cotxe i el circuit. Es guanya el sobrenom de l'home més ràpid del món.
La primera competició americana de Vincenzo Lancia és la Copa Vanderbilt (Octubre 1904) i tot i que arriba en segon lloc és el guanyador moral de la prova. Quan anava primer, un rival s'estavella contra el seu cotxe i a de parar a boxes 45 min. Torna a la pista i acaba segon.
Són conegudes les seves participacions al Gran Premi de França a Le Mans (1900) i a la Targa Florio de Sicilia (1908) amb Fiat.
Pero Vicnezo Lancia aspira no només a pilotar cotxes sino que vol construir els seus propis automòbils. El seu primer vehicle va ser el Lancia Alfa, presentat al Saló de l'Automòbil de Torino l'any 1908.
Vicenzo Lancia va morir el 15 de febrer de 1937, als 55 anys d'un infart de miocardi, just abans de la producció en masa del model Aprilia, un dels models més exitosos de la casa Lancia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada