Benvolguda família,
Com sabeu en Pep, tot i la seva afició per la cultura del vi, segueix sent un enamorat dels cotxes clàssics.
L'any 2016 ja va estar a Le Mans per gaudir de l'espectacle que ofereixen els vehicles que han participat en alguna de les edicions de les 24 Hores.
Enguany es celebrava el Centenari (1923-2023) de les 24 Hores de Le Mans i era una ocasió molt especial per ser-hi. Les dates fixades per l'organització van ser: 29 i 30 de juny i 1 i 2 de juliol.
Els organitzadors de Le Mans Classic, aprofiten el tancament de les carreteres nacionals amb motiu de les 24 Hores de Le Mans per convocar cada dos anys els vehicles que han participat en algun de les seves edicions. Es tracta d'un recorregut de 13,5 km que uneix part d'un circuit tancat amb carreteres nacionals obertes al públic durant la resta de l'any.
Trobar una plaça al Camping Beausejour per plantar la tenda dins el circuit i poder gaudir de l'espectacle es difícil d'explicar.
Als campings de casa nostra, veure un cotxe clàssic al costat d'una tenda és molt improbable. A Le Mans t'acostumes a veure Porsches, Alpines, MG, Jaguars...al costat d'una tenda de campanya.
De totes maneres cada vegada hi ha més autocaravanes i algun remolc per portar el cotxe clàssic fins al circuit.
En aquesta ocasió en Pep va sortir de Terrassa amb uns amics i es van trobar a La Jonquera amb uns coneguts que anaven a Le Mans amb un Seat Sport 1800. Es va fer el viatge amb 3 cotxes (Skoda, Mazda i Seat).
Arríbats a Le Mans es van plantar 3 tendes individuals, una tipus xalet amb dues habitacions per a quatre persones i una autocaravana amb dos ocupants. Una colla de 9 persones, que es va ampliar una vegada arribats a Le Mans.
Amb indepèndencia de la gentada que hi havia en aquesta edició del Centenari, en Pep va poder gaudir de l'espectacle. L'entrada a la Tribuna Good Year donava dret a entrar als boxes de les diferents graelles. D'aquesta manera es podia veure com treballaven els mecànics per posar a punt els vehicles que corrien pel circuit.
També hi havia la possibilitar de parlar amb algun pilot que estava encantar de compartir l'afició pels clàssics.
Resultava espectacular les parades dels cotxes de diferente clubs que havien reunit els seus socis. Aparcaments plens de Morgans, Facel Vega, Ford GT40, Porsche, Matra...
Durants quatre dies l'entreteniment estava assegurat. De dia i de nit cotxes que havien participar a les 24 Hores de Le Mans en diferents èpoques corrien pel aquest circuit.
Una de les activitats que no poden faltar és la visita al Museu de Le Mans on es guarden els vehicles que han guanyat les diferente edicions de les 23 Hores. Una recreació d'un taller de l'época està ocupat per un Chenard & Walker que va guayar l'any 1923, en la primera edició de les 24 Hores.
Val a dir que tots els vehicles exposats al museu estan en condicions de sortir a la pista. En alguna ocasió el vehicle no ocupava el seu lloc perquè s'estava preparant per fer una volta al Circuit.
A les parets hi ha fotografies dels vehicles que han guanyat les diferents edicions de les 24 hores de Le Mans. En el cas de l'any 1952 (naixement del Pep) va guayar una de les "fletxes platejades", nom amb que es coneixien els Mercedes.
Es digne de ser destacat la mitjana d'edat dels partipants i del públic en general. Tot i que hi ha gent de totes les edaats, la majoria es podia classsificar dins la categoria dels "seniors"
En definitiva, un llarg cap de setmana per disfrutar del camping, del món del motor clàssic i de l'ambient de les 24 Hores de Le Mans. Es fa molt didicil explicar-ho. S'ha de veure i viure.
La propera edició està prevista d'aquí a dos anys (2025). Veurem si en Pep està disposat a repetir l'experiència.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada